Nattens händelse

Jag är uppe tidigare än tuppen och har precis skickat iväg min man till jobbet. Nu borde jag egentligen gå och lägga mig igen men nej, ska åka till tandläkaren lite spontant sådär.

Jag vaknade i natt innan klockan två av min hosta. Jävla hosta, hatar den över hela mitt hjärta. Iallafall kunde jag inte somna om, när jag låg ner så hostade jag bara. Jag gick upp och tog hostmedicin men när jag lägger mig i sängen så blir det ändå värre. Den blir alltid värre när jag ligger ner. Så jag ruffade upp kuddarna ännu mer mot mitt hörn och satt upp. Satt i över två timmar. Hostade lite. Sov inte alls mycket men blundade mest ändå. Som tur var vaknade inte Fredrik. Jag vill inte väcka honom när han ska upp tidigt och gå till jobbet. Så jag somnade alltså 11, vaknade igen en stund innan 2 och somnade igen mellan runt halv 4 och vaknade sedan igen halv 6. Eller halvsov mellan kvart i 5 och halv 6 pga alarm och snooze. Hoppas eran natt har var bättre än min.

 

Lämna en kommentar

