Skjuter upp problemen för ett tag

Jag har varit hemma sen klockan 1 men har ändå inte valt att skriva något fören nu, (23.20, jag vet att jag måste fixa tid på min blogg, jag måste fixa så mycket med den här bloggen men jag gör det ändå inte.) och jag har även kunnat bloggat fast jag varit hemma men samma där valde jag att inte göra det. Känns liksom meningslöst.

Det är mycket som känns meningslöst. Hela jag känns… jag vet inte. Just nu hatar jag frågor som ”Vad har du tänkt göra i höst?” ”Har du sökt något jobb?” osv. Ni fattar. Jag ska erkänna nu, för er som läser, att jag inte kom in på högskolan i Linköping. 196:e reserv står jag på. Det där tyngde ner mig jävligt mycket. Jag vet att jag redan bestämt mig för att inte plugga till hösten, utan vänta ett år. Men vad är det som ska få mig att tro att jag kommer in nästa år istället? Ingenting.

I flera flera år har jag längtat härifrån. Längtat tills jag tagit studenten och bara liksom dra. Meningar som ”jag dör om jag stannar kvar här”, ”jag längtar alltid härifrån men aldrig hem” och ”jag måste bort från den här stan innan den sväljer mig hel” har liksom på något sätt känts som jag.

Jag har ingen motivation att söka ett jobb här hemma heller. Visst vore det bra att skaffa mig ett jobb, bo hemma och spara ihop alla mina pengar till jag ska plugga. Men jag vet inte om jag kommer klara av det. Eller klart jag kommer klara det men det skulle kännas lite som ett svek till mig själv.

Jag går runt och tänker att snart, snart så löser allt sig. Jag går bara runt här och skjuter upp allting och tiden går ikapp mig. Jag känner mig förvirrad och bara drömmer mig bort till Grekland, London, Thailand, USA, Tågluffing och alla andra länder och städer där jag vet att jag skulle trivas och få ett jobb mycket enklare än här.

Det är mina problem som jag går runt och tänker på men jag skänker även massa tankar till alla i Norge och för allt som hänt.

Och nu hann även klockan bli kvart i tolv också.

Lämna en kommentar

