13 december 2011

Sankta Lucia
Skänk mig en tia
Men inte en femma
För det har jag hemma.

Åh, har så många minnen av lucia! Saknar det lite.. då när man var liten. Har ju varit just lucia några gånger också. När jag sjöng i kör när jag var liten var jag lucia iallafall två gånger, tror jag. Sen blev jag ju även lucia i 6an. Haha..

Minns när vi brukade gå upp extra tidigt och följde med mamma och pappa på deras jobb och kollade in deras luciatåg som de brukade ha. Innan skolan alltså. Och så brukade jag och Ida lussa för mormor och morfar och sen även har vi varit på ålderdomshemmet och sjungit när min gammelmormor bodde där.

Jaja, så var det med det.

Lämna en kommentar

